
Jak működik az ultrahangos illatosító diffúzor?
A Te márkád egy konkrét célra irányul, és a saját történetére épül. Fontos számodra, hogy meghatározott érzelmeket válts ki ügyfeleidből, és az illat a vállalkozásod elválaszthatatlan részévé válhat: kellemes érzéseket idézhet fel, emlékeket teremthet, valamint biztosíthatja a pihenést, a biztonságot vagy éppen energiát adhat – a kitűzött céltól függően. Az illat elérheti, hogy az ügyfél úgy érezze magát, mint otthon, vagy éppen úgy, mint egy 5 csillagos szállodában. A kívánt hatást a megfelelően megválasztott illatkompozícióval érheted el.
Mi az az aromamarketing?
Az aromamarketing a modern marketing egyik formája, amely a tudatalattinkra hat. Az illat közvetlenül az agyba jut, emlékeket, érzelmeket és asszociációkat hoz létre, miközben ellazít és cselekvésre ösztönöz. Célja a szaglás tudatos és kontrollált felhasználása, valamint olyan pozitív és rendkívüli légkör megteremtése, amely nagyban befolyásolja a vásárlási döntést, a szolgáltatás igénybevételét, valamint a márkáról vagy termékről alkotott véleményt. Az illatok különlegességet és presztízst adnak a helynek, azt az érzést keltik, mintha megállt volna az idő, csökkentik a stresszt vagy energiát adnak a cselekvéshez. A képzett aromaterapeuta az ügyfelek ízléséhez és a kívánt hatáshoz igazodva választja ki a megfelelő illatot.
Hogyan működik az illatmarketing?
A megfelelően kiválasztott illat a márka elválaszthatatlan részévé válik, és lehetővé teszi a kívánt hatás elérését. A korábban népszerű marketingeszközök már nem működnek olyan hatékonyan, mint régen, mivel az ügyfeleket folyamatosan ugyanazokkal a promóciókkal és kedvezményekkel bombázzák. Manapság sokkal nagyobb figyelmet kell fordítani a potenciális vásárlók érzelmeire és érzéseire, amikor termékeinket vagy szolgáltatásainkat kínáljuk.
A kutatások azt mutatják, hogy az ügyfeleket nem az akciók ösztönzik leginkább egy adott hely felkeresésére, hanem annak légköre, egyedisége és az a képesség, hogy kiemelkedik a versenytársak közül. Az illattal hatni tudunk az ember tudatalattijára. A különleges szaglás minden egyes levegővételnél aktiválódik – naponta akár 20 000-szer is! Az illat befolyásolja, hogyan érzékeljük a világot, sőt, még azt is, milyen benyomásunk alakul ki egy újonnan megismert személyről.
Az illatmarketing irányt ad az érzelmeknek, és jelentést társít hozzájuk az életünkben. Ennek köszönhetően egy adott illat számos előnnyel járhat: a dolgozók hatékonyabbá válhatnak, a potenciális ügyfelek nyugodtabbnak érezhetik magukat, valamint gyakrabban vagy hosszabb ideig maradnak, ami növeli a bevételt és javítja a márka imázsát.
Milyen reakciókat vált ki az illat az emberben?
A szaglás arra lett teremtve, hogy önállóan érzékelje az illatokat, és azokhoz megfelelő reakciókat társítson. Az illatok erőteljesen hatnak az érzelmi memóriára, és a hosszú távú memóriában rögzülnek, így képesek felidézni emlékeket. A szaglórendszer különleges elhelyezkedése a hippokampusz és a limbikus rendszer mellett közvetlenül befolyásolja az emberi memóriát és érzelmeket.
Éppen ez teszi lehetővé, hogy az illatmarketing valóban működjön, és egyre népszerűbbé váljon. A gyakori látogatások egy adott illatú helyen bevésődnek a memóriába, pozitív emlékeket hagyva, aminek köszönhetően az ügyfél visszatér. A bizonyos fokú ismétlődés – vagyis az ugyanabban az illatosított környezetben tett többszöri látogatás – pozitív asszociációkat rögzít és erősít meg. Innen pedig már egyenes út vezet ahhoz, hogy az adott személy állandó és hűséges vásárlóvá váljon.
Az aromamarketing hatékonysága
A illatmarketing számos előnnyel jár, és jelentős megtérülést lehet várni tőle. A kutatások szerint az illatmarketing bevezetése után a következőkre lehet számítani:
-
20% – az ügyfél-elégedettségi értékelések növekedése
-
75% – a nap folyamán átélt érzelmek ekkora részét váltják ki az illatok
-
11% – a napi kiskereskedelmi forgalom növekedése
-
8% – az ételminőséggel való elégedettségi eredmények javulása – anélkül, hogy bármilyen változtatást végeztek volna a felszolgált ételeken
-
40% – ennyivel javulhat a hangulatunk a megfelelő illatnak köszönhetően
Hogyan hat az illat a vállalkozásodra?
A kellemetlen szagok elfedése – a megfelelően kiválasztott illóolaj használatával, amely reakciót vált ki és összekapcsolódik a levegőben lévő kellemetlen szaggal, megszüntethetjük a rossz szagokat.
Beltéri illatosítás – az illat erőteljes kommunikációs eszköz, amely lehetővé teszi, hogy szavak nélkül érjük el az ügyfelet. Az illatosítás révén olyan helyet teremthetünk, amely konkrét érzelmekhez kapcsolódik.
Illatmarketing – innovatív módon képes serkenteni az érzékeket. Közvetlen hatással van a szaglásra, amely meghatározza a hangulatunkat és konkrét érzelmeket vált ki.
Egy adott illat hozzárendelése a márkához – a scent branding egy jellegzetes illat megalkotása, amely egy adott márkához kapcsolódik. Az egyedi illat márkához kötése erős kapcsolatot alakít ki a fogyasztóval, és a márka azonosságának részévé válik.
Az aromamarketing alkalmazásának előnyei
-
kiemelkedés a versenytársak közül
-
az ügyfelek komfortérzetének növelése
-
nagyobb számú ügyfél
-
az ügyfelek szívesebben térnek vissza
-
az illat fokozza a luxus érzetét
-
az ügyfél üzletben töltött ideje megnő
-
az illatoknak köszönhetően a termékek értéke magasabbnak tűnik
-
a hely kifinomultabbá és elegánsabbá válik
Az aromamarketing hatása a vásárlói magatartásra
-
a vásárlási motiváció növekedése
-
az adott helyiségben eltöltött idő meghosszabbodása
-
a következő vásárlás valószínűségének növekedése
-
nagyobb hajlandóság a beszélgetésre az eladóval
Az értékesítés növelése aromamarketing segítségével
Az illatmarketing alkalmazásával javítjuk a márkánk megítélését, és arra ösztönözzük az ügyfeleket, hogy gyakrabban látogassanak el hozzánk. A megfelelő aromák használatával a vásárlók tudattalanul is dönthetnek egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása mellett. Az illat révén közvetlenül ösztönözhetjük az ügyfelet a vásárlásra, vagy közvetett módon arra, hogy újra ellátogasson hozzánk, miközben a márkát egy adott illattal társítja. Érdemes megjegyezni, hogy az illatoknak köszönhetően az ügyfelek sokkal gyorsabban döntenek a vásárlásról.
Hol alkalmazzák az aromamarketinget?
Valójában bármilyen helyet felruházhatunk megfelelően megválasztott illattal, hogy konkrét érzelmeket váltsunk ki. Az illatmarketing különösen jól működik ruházati üzletekben, irodaházakban, SPA- és esztétikai orvosi rendelőkben, fodrász- és kozmetikai szalonokban, orvosi és fogorvosi rendelőkben, fitnesz- és jógaklubokban, valamint szállodákban és panziókban, ahol a vendég anélkül is érezheti a tengeri szellőt vagy az erdő illatát, hogy elhagyná a szobát.
Valójában az illatmarketing minden olyan helyen alkalmazható, ahol a cél az ember jó közérzetének biztosítása, valamint érzelmeinek és döntéseinek befolyásolása.